19 July 2015

Miks ma nõnda tihti töökohta vahetan?!

See on minu jaoks üks teema, millest ma pole kellegagi rääkinud ega arutanud, kuid oma peas olen ma selle üle tihti arutlenud. Ma tahaks loota, et ma ei ole ainus, kes selline on, aga räägin siis kõigest järgemööda.
Esmane ja kõige peamisem põhjus on see, et kooliajal, noh ma mõtlen ikka põhi-ja keskkooli, tegin tööd ainult suviti ehk siis olin töölaagris ja kohades, kus vajatakse suveabilisi ja kus sai ka alaealisena töötada. Eks need polnudki teabmis uhked kohad, aga ma ei mäleta suve, mil ma oleks tööd mitte teinud ja lihtsalt puhanud, selle sõna kõige otsesemas mõttes. Kuid kui välja arvata töölaagrisuved, siis kõik teised töökohad on mul olnud erinevad.
Minu jaoks pole vahet, kas ma olen kolm aastat või kolm kuud ühes kohas, sest igas uues kohas saavad kõik töökaaslased ja töökoht nii omaks, et tundub nagu oled seal juba vana olija. Selles suhtes on mul tõesti vedanud, et kõikides kohades olid toredad töökaaslased ja huvitavad väljakutsed ning kuna kõik tööd on olnud nii erinevad, siis uusi oskusi ja kogemusi on mul tohutult. Kuid vahel olen mõelnud, et kuidas see kõrvaltvaatajale tunduda võiks, et ma ühes kohas mitu aastat ei ole. Kuid oma elukoha ning muude hobide kõrvalt poleks lihtsalt mõeldav olnud peale kooli veel tööl käia ja oma nõrga tervise juures poleks ma ilmselt selliselt kaua vastu pidanud. 
Peale keskkooli polnud mul ülikooli plaane, tegelikult polnud mul alguses üldse edasiõppimise plaane, tahtsin võtta aasta vabaks, et sobrada oma mõtetes ja ehk leida see miski, mis mind õnnelikuks teeb (mõtlen tööd), suve keskel, kui olin ära käinud Soomes oma kosmeetikust tädi juures, siis tekkis mul väga väga suur huvi selle maailma vastu, hakkasin üha enam huvituma ilust ja kõigest, mis sellega seotud. Uurisin Pärnus selle ameti õppimisvõimaluste kohta ja minu suureks üllatuseks oli võimalik kutsekas kosmeetikuks õppida ja seda TASUTA, kuid sellega kaasnes suur AGA - kohti oli vaid 16 ja ma kohe eeldasin, et soovijaid on rohkem kui 20. Ma otsustasin viimasel hetkel ikkagi proovida, et hiljem mitte kahetseda. Mingite heade kokkulangevuste tõttu sain ka poolekohaga töö Terranovasse, kus vägagi aksepteeriti seda, et samal ajal koolis tahtsin käia. Tööle sain, aga kooli ei saanud - ma olin üliõnnetu, aga mitte kaua, sest oktoobri lõpus mul taas vedas ja grupist langes just täpselt nii palju tüdrukuid välja, et mina sain õppima asuda!! Kuna aga oli teada, et Terranova pannakse poole aasta pärast kinni, siis nii ma saingi seal vaid 6 kuud töötada +  samal ajal koolis käia. 
Peale seda otsustasin keskenduda taas vaid koolile, suvel rabasin tööd teha ja peale kutseka lõpetamist (veeb 2015) olen olnud töötu. Sest minu soov polnud minna peale sellise ameti omandamist enam kuhugi toitlustusse tööle ja kuna veebruaris pole just suurt nõudlust iluteenindajate järele, siis töötuks ma jäingi. Sain vahepeal ka 6-nädalase jumestuskoolituse, mis pani mind üha rohkem mõistma, et ilu on tõesti minu ala. Loomulikult suhtun jätkuvalt kirglikult näitlemisse ja sporti  - mu unistuse amet on alati olnud näitleja amet :))
Well...juttu sai nüüd palju ja kes on viitsinud lugeda siiani, siis nüüd tahangi asja lühidalt kokku võtta. Arvamus, et vahetan töökohti, sest olen püsimatu inimene või liiga nõudlik, on vale. See, et ma otsin veel oma kohta, pole püsimatu inimese tunnus, olen veel noor ja ilmselt pole otsustanud, mida elult soovin, aga ma ei istu ja ei oota, et see teadmine mulle pähe kukuks, ma katsetan erinevaid asju, et iseennast tundma õppida ja leida koht, kus olen täielikult õnnelik ja rahul. Nende kogemuste põhjal tean, et tulevikus tahaksin olla ise oma aja perenaine või töötada nagu "kontori inimene" kaheksast viieni. 
Armsad lugejad, palun andke mulle kommentaarides teada, kas te teete tööd raha pärast või sellepärast, et töö, mida teete, meeldib teile ja pakub teile rõõmu? :) 

10 comments:

  1. hei-hei! minu arvates on tore, kui on saadud palju erinevaid kogemusi jne. olen sajaga selle poolt! isenenest jällegi tööandja poolt vaadates lühikesi (kuid siiski palju) kogemusi ei ole nii hea. võib ju hakata mõtlema, et huvitav, miks küll nii lühikesed kõik kogemused? mis oli põhjus? ja siis veel suurem küsimus - kas tasub kedagi tööle võtta, kes tundub olevat "püsimatu". siin kohal ei ütle ma üldse, et oled püsimatu :D vastupidi, minu arvates mida rohkem seda uhkem, aga tööandja võib seda väga vabalt arvata.
    see siuke kahe poolega asi :D
    mina aga olen mõlemad thumbs up! tee seda mida armastad! ma ise teeks kõike, et seda leida! :) (ma pole veel sinna jõudnud, nuux :( )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh nii hea ja ausa vastukaja eest :) Jaa, olen ka mõelnud, et tööandjad sellele hästi ei vaata, kui oma 21 eluaasta kohta on mul CVs võib olla mingi 7 erinevat töökogemust, aga mina olen läinud seda teed pidi, et CVsse märgin vaid asjakohased töökogemused/töökohad. Muidugi võib ka selle üle arutleda, et kas see on tööandja petmine ja valetmine või on see täiesti mõistlik :)

      Delete
  2. Mina töötasin terve eelmise suve Saaremaal kämpingus graafiku alusel. Palk oli hea, seltskond ok, ümbrus imekaunis! Vahetuste ajal sai kohapeale ööbida, rand oli imeilus ja mu elukaaslane töötas ka seal samas teisel ametil. Peale suve mõtlesin, et teenindaja amet -EI !!! Kontoritöö - jaa! Kolisime Rakverre ja sain lähedal asuvasse kõrgkooli sisse. Olin töötu üle poole aasta ja siis sain ema/isa kaudu politseisse tööle Kontoritöö, E-R 0800-1700 ja vihkan seda täiest südamest. Nädalavahetused on lühikesed, ma ei jõua välja puhata, rääkimata kuskile minemisest. Elukaaslane on graafikuga tööl vanglas, nädalavahetused on tal harva vabad. Lõpuks minu piinad lõppevad selle kuu lõpus ja siis põrutame Saksamaale puhkama 2 nädalaks!!! Augustis naudin elu ja vaatan, mis sügisel saab. Kõige nõmedam ja hullem on see, et ma ei tea, mida ma teha tahan! Mida loovat (filmindus, näitlemine) või iluvaldkond oleks ideaalne, kuid siin Rakvere on iluteenindajaid hunnikus + mul puudub pm tutvusringkond...Kõige perfektsem variant oleks muidugi see, et ma olen iseenda aja peremees. Nii palju kui tööd teen, nii palju palka saan. Mul oleks reaalselt vaja mentorit ja suunajat siin elus :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusjuures ma lugesin Su blogis tookord seda postitust, kui sel teemal kirjutasid :) Sel korral mõtlesin ka, et kuidas saab 8-17ni tööpäev mitte meeldida :D Aga ma pole iial mõelnug, et sedasi võivad nädalavahetused tunduda lühiksed.
      Minu ideaal oleks koos elukaaslasega töötada ja nii, et saaksime olla oma aja peremehed. Kuid nagu ikka, miski ei sünni üleöö ja see teadmatus, millal oma ideaalset elu elama saan hakata, paneb mõtlema sellistel teemadel :)

      Delete
  3. Minu arust on see täitsa normaalne, kuid oled noor ning erinevaid töökohti katsetad. Ma arvan, et pole põhjust üldse muretseda ega mingisugust survet tunda.

    Kõige tähtsam on see, et tööandjaga lõppeksid suhted positiivselt ning kuna meil on kõik siin ilmas omavahel tuttavad, siis kehv sõna liigub väga kiiresti. Pigem olengi täheldanud seda, et uus tööandja uurib eelmiselt tööandjalt, milline oli inimene töötajana...

    Ja see 8-17ni E-R pole üldse nii roosiline - eriti kui sa pole ise seda läbi teinud. Ma arvasin ka kunagi, et see on parim ja nii võiks terve elu elada, aga tegelikkus on vastupidine :D. Lähed tööle on pime, jõuad koju on pime.... nädalavahetusega ei puhka stressist välja ning eriti jube on see, kui su tööandja jälgib iga su käiku ja 20 minutilist lõunapausi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Õnneks jaa, pole minu töösuhted lõppenud põhjusel, et ma oma tööülesannetega hakkama ei saa vms, olen tavaliselt ise soovi avaldanud ära minna :) Ja loodan, et olen positiivse ja tubli mulje ka jätnud.
      Hakka või uskuma, et mu ideaal 8-17ni tööpäevast polegi nii pilvitu :P Seda ei tahaks ma tõesti, et peaksin tundma veel stressi sellepärast, et tööandja jälgib igat mu sammu :D See muudaks töö minu jaoks kohe vastuvõetamatuks :))

      Delete
  4. Aga suvetöökohad ei peagi ju olema püsivad? Proovidki koguaeg midagi uut ja ongi põnevam (:
    Ma ise läksin esimesele korralikule suvetööle alles peale 11. klassi ja jätkasin seal samas 3 suve enne kui Tallinnas korralikuks tööinimeseks hakkasin. Ma olen nii poole, kolmveerand kui ka täiskohaga töötanud ja seda nii graafiku järgi kui ka kontori inimese moodi. Hetkel olengi poolteist aastat olnud kontori inimene ja minule näiteks just see sobib! Eks kõik oleneb inimesest endast, töökeskkonnast ja tööandjast. Mina nt ei tunne, et keegi iga mu liigutust jälgiks. Vajadusel saab ikka ära käia ja toimetada, peaasi, et ka töö tehtud saaks. Nii et ega Sa enne ei tea kui ise järgi ei proovi! (;

    ReplyDelete
  5. Ei pea jah, kuid ma ei tea tavaliselt paljud lähevad ikka igal suvel samasse kohta, ju siis ollakse rahul või on see lihtsalt mugavusest :)
    Eks ilmselt peab muidugi ise järele proovima, aga kahjuks pole mul seda võimalust iialgi avanenud, niiet seni ainult unistan sellest :D Ja selle jälgimise koha pealt ma arvan, et sõltub paljuski ikka tööandjast, kui leida selline koht, kus kõik klapib, siis see E-R töö ei kurnaks ära :)

    ReplyDelete
  6. Kuidas sisseastumine läks kutstekas? Lugesin,et seal on mingi joonistamine vajalik, mida see endast kujutab? Samuti ka loovuse test? Ettetänades, sinu suur fänn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minu sisseastumine läks kenasti, kuid pingereas jäin alguses joone alla. Olin joone all vist neljas ning tänu suurele õnnele sain oktoobri lõpus teate, et siiski pääsesin kooli sisse :) Küll aga tean, et meist järgmisel kursusel jäid kõik siiski valitud eriala õppima ning ükski joonealune enam sisse ei saanud.
      Joonistasime jah. Anti meile 5 täiesti suvalist värvipliiatsit ning suur tühi paber ning pidime joonistama portree ning fantaasiameigi. Ütlen ausalt, et kukkusin selles täiesti läbi. Meil mingisugust loovuse testi ei olnud, äkki see joonistamine ongi loovuse test. Mul oli joonistamine + vestlus, kus siis rühmajuhataja küsis erinevaid küsimusi, põhiline, et miks soovin kosmeetikuks saada. Usun, et gümnaasiumi keemia ja eesti keele hinne on pingerea koostamisel ka üsna määravad :)
      Ehk sain abiks olla ning on tore teada, et mul ka fänne on :)) Aitäh!

      Delete