22 April 2015

Venitused ja mõned nipid!

Tänase trennipostituse tahaksin teha natuke teistmoodi, sest mu enda harjumuspärane eluviis on hetkel suhteliselt ebatavaline, siis soovin rääkida natuke elukorralduse muutustest ja treenimisest. Alustan siis sellest, et eilsest algas mul 6-nädalane jumestuskoolitus Tallinnas ja kuna see toimub iga nädal kolmel järjestikusel päeval, siis vahepeal Pärnusse ma ei sõida. Mida siis teha, kui oled pikalt võõras linnas ja elad tuttavate pool?! Siin siis mõned nipid, millest lähtuda..
Esimese asjana tuleb mõelda, et kas ja kui palju on võõrsil olles aega treeninguks - minul näiteks on kaks hommikut kella kolmeni vabad. Ja kuna ma väga hiline ärkaja pole, siis ideaalne oleks enne õiget hommikut teha näiteks üks jooksutiir. Super oleks ka see, kui sinna lähedale jääks ka mingisugune välijõusaali moodi koht. Kuid super alternatiiv on ju kõikvõimalikud trepid ja ääred, kuhu peale hüppeid teha või kätekõverdusi. Usun, et oleksin väga tubli kui vähemalt ühel nendest hommikutest jõuaksin jooksma ning seetõttu hakkan ka oma jooksuriideid kaasa võtma!
Teiseks võiks kindlasti tutvuda ümbruskonnaga. Kuna ma tean kus ööbima hakkan, siis vaatasin omale Google Maps'st raja valmis, sest tahan joosta võimalikult vähe päris suure tee ääres või üle nende. Pärnu meeldib mulle sellepoolest väga, et siin on nii rahulik ja mõnus vaikne, isegi kõige suurem ülekäigukoht on tegelikult suhteliselt väike :) Kui tegemist on üsna võõra kohaga teie jaoks, siis tasub vaadata, milliseid piirkondi vältida. Mina hakkan elama üsna Kopli lähedal, seega pean kindlasti jälgima, et kogemata valesse piirkonda ei satuks. 
Kolmandaks on minu meelest oluline panna paika eesmärgid, sest kui minna jooksma mõttega, et "ah, jooksen palju jaksan", siis tihtipeale võib aju juba peale esimese km läbimist öelda, "enam ei jaksa, keera ots ringi" ja nii jääbki distants ja aeg üsna väikeseks. Kui aga endale seada eesmärk, see kaardistada (näiteks plaanid 5 km joosta, siis leia see "ring", millega see täis saaks), siis on tunduvalt lihtsam vaim valmis panna. Olen isegi läinud jooksma mõttega, et jooksen tublid 7km ja jooksurajal tundubki, et seitse vist on täis, aga kui koju jõuan, siis pole isegi 5km täis :D 
Ning kõige kõige olulisem punkt on: ära unusta venitusi! Nii enne kui ka pärast jooksu võiks võtta hetke, et end venitada. Enne jooksu/treeningut tuleks lihased soojaks saada, et vältida vigastusi ning peale jooksu/treeningut tuleb tööd teinud lihased taastada, seega peale trenni peaks venitused olema põhjalikumad, pikemad ja korralikumalt tehtud. Venitamine parandab lihaste vereringet ning see aitab lihastest jääkaineid väljutada ja vajalikke toitaineid transportida seega kiireneb taastumine. Lihaste kuju paraneb oluliselt kui peale trenni neid venitada. Venitused on tõesti väga olulised ja ma väga loodan, et keegi neid vahele ei jäta! Sellega seoses ka mõned pildid, milliseid venitusi võiks proovida.
Minu tänane pooletunnine hommikujooks on tehtud ja päev on kohe energiat täis :)

2 comments:

  1. Kopli kandist soovitan Stroomi randa joosta, seal on olemas korralik välijõusaal ja lisaks saad ilusat vaadet merele nautida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, super!! Aitäh, järgmine kord kindlasti lähen uudistama :)

      Delete