25 March 2015

Välijõusaal - kuidas muuta jooksutrenn lõbusamaks?

Mõni aeg tagasi tegin postituse teema "töötu ja treenimine", tagasisidet sain igasugust - mõned ütlesid kohe, et mida ma hädaladan, et asi on kättevõtmises ja teised julgustasid ja andsid nõu. Mulle jäid meelde just nende viimaste kommenteerijate sõnad. Täna ma plaanisin tegelikult hommikul vara jõusaali minna, kuid kuna ma magasin üheksani, siis jäi see käik ära. Siis mõtlesin, et mis seal siis ikka, proovin selle välijõusaali ära, mis Pärnus Mai terviseraja ääres on, sain Miku ka nõusse, et ta mind pildistama tuleks, et julgustada teisi endasuguseid, kes pelgavad sellist väljas hüplemist. 
Mulle tundub, et kõige mõtekam on seda välijõusaali kasutada jooksu vahepeale, nii tegin ka ise - jooksin oma tavalises tempos kohale, tegin mõned lihtsamad harjutused ja hiljem jooksin tagasi. Kokku kestis treening täpselt tund aega ja kulutasin 405kcal, mis on minu jaoks päris hea tulemus. Nüüd aga harjutustest:

Hüpe üle pingi - idee on lihtne, tuleb leida pink/palk/aste/äär, millest on võimalik mõlemale poole üle hüpata. Eelkõige treenib see jalgu, aga kuna kogu keha aitab hüppe sooritusele kaasa, siis saavad koormust ka käed ja kõht. See harjutus tõstab väga ruttu pulsi kõrgele, sellepärast ei tohiks teravust kaotada, muidu võib komistada ja kukkuda. 
Pingi kõrgus tuleb valida vastavalt oma pikkusele ja võimetele, mina ei julgenud kõrgemat astet valida :) Soovitan teha 20 korda mõlemale poole.
 Keha hoidmine rippudes - see harjutus keskendub kerelihastele ja kätele. Harjutust tehes tuleb jälgida, et kael ei vajuks õlgade vahele ning et kõhulihas oleks pingul (selg ei tohi nõgusaks vajuda). Soovitan hoida 1min (või kuni peopesad lubavad).
Lõuatõmme - kuna ma ise olen väga kehv lõuatõmbaja, siis soovitan igaühel teha nii mitu korda kui jõuab. Mina jõudsin täna vaid ühe (selle, mida pildilt näha), aga loodan suve lõpuks 5 järjest ära teha.
Kõhulihas käsipuul - lihtne ja hea. Põhilise koormuse saab kõht, natukene ka käed. Kindlasti ei tohiks lihtsalt inertsiga edasi-tagasi kiikuda, kui jalgu alla lasta, siis tuleb kontrollida, et need üle ei kiiguks. Soovitan teha 30 korda.
 Seljalihas pöördega - põhiline on keha mitte tõsta liiga kõrgele. See harjutus treenib väga hästi selga ja tuharat, pööre treenib külgmisi seljalihaseid. Soovitan teha 30 korda.
Neid harjutusi soovitan teha 2-3 ringi, kordadearv on muidugi soovituslik, eks igaüks teab oma võimeid ja pingutab vastavalt eesmärgile. Samuti pole ma mingi õppinud treener, seega kui millegagi puusse väga panen, siis vabandan juba ette. Olen mitu kuud väga heade treenerite käe all jõusaalis käinud ja sealt ka teadmised. 
Kas oled proovinud välijõusaalis trenni teha? 

6 comments:

  1. Replies
    1. Aitäh Mariel, selliseid tuleb kindlasti veel ja veel :)

      Delete
  2. Issand.. Kui pikk sa oled? Ma olen 173 ja mina küll selle kõige kõrgema puu küljes nii rippuda ei saa, et varbaotsad veel maha ulatuvad :D Aga noh, mis ma ikka imestan. Ise olen paras sült :D Isegi ei jõua käsipuul toengusse võtta.. Või noh, võib-olla jõuaks ka, kui suvel veel prooviks, aga eelmine kord küll ei tulnud sellest miskit välja .. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hea tähelepanek, olen 165cm ja sinna üles hüppasin, et üldse ulatuda, jalad päris maad ei puuduta :) Kartsin, et ei ulatu, sest maast vaadates tundus see tõesti kõrge, aga tegelikult oli päris lihtne sellest kinni saada.

      Delete
  3. Õue jõusaalid on nii ägedad, ootan ise veidi soojemat aega, et neid väisama minna. Mu kodulähedal olevad "saalid" on metallist atribuutikaga, paljaste kätega hetkel veel külm. Aga big like postitusele!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakkan ka kindlasti seda tihedamini kasutama, sattusin vaimustusse. Suur aitäh nii hea kommentaarile :))

      Delete