27 November 2014

Arutlen: kelle jaoks korraldada loosimisi?

Nii..täna üsna vara hommikul tuli mulle meelde, et ligi nädal aega tagasi võitsin ühest jube kiiresti popiks saanud blogist giveaway ehk loosimise, mille auhind oli päris ahvatlev ja kindlasti väga paljud oleksid seda soovinud võita, kuid mul on hea meel, et loosiõnn just mulle naeratas, aga vist liiga vara rõõmustasin, sest kuigi loosi korraldaja pidi minuga ise ühendust võtma, siis tänaseni pole piuksugi olnud. Okei, saan aru, et vahel on tõesti väga-väga kiire ja loosimine või kontakteerumine hilineb paar päeva, ma rõhutan paar päeva, aga vahepeal on jõutud ju postitus teha?!
Aga et keegi mind vääriti ei mõistaks, siis ma ei ürita maha laita kõiki blogijaid, kes loosimisi teevad (vastupidi see on ülimalt tore, et vahel midagi võita saab), aga ma tahaksin, et keegi suudaks mulle selgitada, et kas võitja väljakuulutamine ja temaga ühendust võtmine on tõepoolest niivõrd aeganõudev, et nädalaga pole saanud e-kirja teel ühendust võtta?! Ma ei kurdaks üldse, aga kuna see pole mul esimene kord (kokku olen blogidest võitnud 5 korda, vaid ühel korral on kõik kiiresti ja mõnusalt sujunud), siis ehk on nii, et ainult minuga juhtubki nii?
Tooksin välja mõned minu meelest tavapärased põhjused miks kogu see "hiigel" protsess venib:
  1. "Anna andeks, on olnud väga kiired ajad" - Selge, kõik arusaadav ja tore, et vabandasid, aga ühe e-kirja saatmine võtaks aega kõige rohkem minut-paar. Keegi ei eeldagi, et loosi korraldaja peaks pika essee võitjale kirjutama teemal "Kuidas võitsid loosimise ja kuidas võit kätte saada?".
  2. "Vabanda, olin täiesti unustanud..." - Mida veel? Aga sel hetkel kui postituse avalikustasid, siis sa ju mäletasid, et mainisid seal postituses loosimist ning kui tead, et oled unustaja tüüpi inimene, siis parem kui teavitaksid võitjat kohe, lihtsalt, et vältida seda hilisemat piinlikkust.
    Ja kui väidetakse, et unustati, siis minul tekib kuri kahtlus, et auhind on visatud kuhugi keldripimedusse, kus üliharva käiakse, sest kui asi on pandud nii ära, et ta poleks ees aga on nähtaval, siis juba selle olemasolu peaks meelde tuletama, et ta peaks juba uue omaniku käes olema. 
  3. Ja kolmas kõige harvemini esinev põhjus on lihtsalt "Jätan mulje, et kõik ok, mis siis, et kaks nädalat on juba möödas ja inimene on ise minuga juba vähemalt korra ühendust võtnud".  - Ka selliseid on.
Veelkord ütlen, et ma üldsegi mitte paha pärast seda teemat ei tõstatanud, kindlasti on neid veel, kellel saama teema on olnud. Ja minu kogemused on näidanud, et tavaliselt sellised möödapanekud on tuntud blogijate pärusmaa, need, kes saavad kümnelt erinevalt firmalt tasuta nänni ning loosivad seda välja, need ka kuidagi kergemalt sellesse suhtuvad. Aga need, kes teevad seda puhtast südamest, ostavad ja valivad ise asjad, mida loosida, need tegutsevad kiiremini. Näiteks ükskord ma võitsin auhinna Inglismaalt ja enne seda päris lähedalt, Eestist, uskumatul kombel sain lihtpostiga saadetud paki Inglismaalt kiiremini kätte. Ja minu silmis on see konkreetne Inglismaal blogiv neiu palju tõsisemalt võetav. 
Püüdke end panna võtja rolli - kõik, kes ahvatlevaid loosimisi korraldavad, võiksid end kasvõi korra ise võitja rolli panna. Suurem hulk osalejatest on ju täiesti tavalised inimesed, kes ei saa isegi kuus korra tasuta sponsoritelt asju ja nende rõõm võidu üle on kordades suurem, aga kui nad peavad ootama ja ootama ja ootama, siis on kindel, et see rõõm kaob üsna ruttu ja arvamus teist, kui blogijast, muutub. 
Sellega seoses on mul üks jõuluüllatus varsti tulemas, olge valvsad ;)

4 comments:

  1. Super kena pilt!
    Aga nii teemasse süvenedes siis läks ka mul viimati võidetud auhinna kättesaamiseks veidi aega. Minu jaoks oli aga põhjus mõistetav ja sain asjast aru, aga veidi närviliseks võttis küll, sest võitsin üpris korraliku auhinna ja kui selle kätte saamine venib, tekib tunne, et kas ikka võitsin..

    Kui ma kunagi enda blogis loosimise tegin, siis võitjaga võtsin vist ühendust kohe, kui postitus oli avaldatud, sest tõesti, kirja saatmine on kõige väiksem kohustus. Ainus, mis ka mul venis, oli postitamise aeg, aga pidevalt teavitasin ka ise võitjat, et millal mul on võimalus pakk posti panna ja millal see orienteeruvalt peaks jõudma. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh Gerli!
      Muidugi ma mõistan, et igasuguseid asju võib ette tulla, aga väike teavitus ei võta palju aega. Ise korraldasin ka ükskord loosimise ja andsin endast kõik, et võitja kaua ootama ei peaks, mis ongi iseenesest mõistetav ju :) Tõstatasin selle teema vaid seetõttu, et mul on seda juba 4 korda juhtunud :(

      Delete