25 September 2014

Paleo veiseliha ahjupada

Paleost kuulsin esmakordselt umbes pool aastat tagasi oma klassiõelt ja sõbrannalt, kes on ise juba ammu seda toitumist järginud. Esialgu andis ta mulle mõned lihtsamad ja tavalisemad retseptid, näiteks banaanipannkoogid, lillkapsa riis ja lillkapsapõhjaga pitsa. Siis proovisin tasapisi loobuda ka valgest jahust, hakkasin katsetama mandlijahu, mis koogipõhjade puhul mulle väga väga maitseb. Ja mõni aeg saingi väga edukalt sellega hakkama, hommikusöögiks sõin peamiselt banaanipannkooke, muna ja peekonit, lõunaks ja õhtuks kana salatiga või üleüldse liha+salatit. Peale jooksmist tegin alati omale maasika-banaani või mustika-banaani smuutit, hiljem hakkasin ka hommikuti smuutisid jooma koos Chia seemnetega. Chiast kuulsin omakord veel ühelt sõbrannalt, kes ise tarbib ja väga kiidab neid. Ja see aeg kui ma nii toitusin ja elasin tundsin ma end väga hästi, mu seedimine paranes märgatavalt, keha muutus ilusamaks ja mis kõige olulisem enesetunne oli suurepärane.
Nüüd mõni päev tagasi ostsin omale Ardi Ravalepiku raamatu "Paleo toitumine". Sama mees on ka loonud kodulehe www.paleo.ee, kust saab lugeda suhteliselt sama, mis raamatust. Aga miks siis ma raamatu ostsi? Sest minu meelest on raamatut lihtsam käsitleda, seal on kõik järjest peatükkide kaupa ja mulle meeldib nii rohkem. Ka retsepte on raamatust lihtsam vaadata, selle saab kenasti kööki kaasa võtta, ei pea tervet arvutit vedama.

Minu esimene mõte paleost oli see, et "aga kui tuleb magusaisu?", igaüks vajab ju killuke magusat igasse päeva. Niisiis lisan siia imelihtsa retsepti kuidas teha kookosküpsiseid, mis on ka paleo!

Vaja läheb:

  • 1 muna
  • 2-3 spl mett
  • 200g kookoshelbeid

Tee nii:
  • Sega muna ja mesi ühtlaseks massiks
  • lisa kookoshelbed ja sega kõik läbi
  • lao meelepärases suuruses kookosepätsid küpsetusplaadile (küpsetuspaberi peale)
  • Pane 175 kraadisesse ahju kuni nad lähevad pealt õrnalt pruunikaks 
  • Võta välja ja enne söömist lase veidi jahtuda, et nad ei pudeneks





No comments:

Post a Comment